Хубаво е човек да се среща с приятели. Винаги може да чуе от тях някоя интересна история като тази, която ми разказаха вчера.
"Минавам с колата през едно село, ама малко, никакво село, дали име има. И виждам едно интернет кафе. След 50 метра, то колко ли е селото голямо, но след 50 метра - второ. А след още 100 - трето.
Реших да спра и да си проверя мейла, очаквах важен договор. Тогава нямаше мобилен интернет. Та влизам в кафето .. типичното .. пластмасовите столове, пластмасовите маси, пластмасовите пепелници и няколко човека. Оглеждам се .. тук компютър, там компютър - няма.
Питам собственичката:
- Къде са компютрите?
- Какви компютри?
- За интернет.
- Нямаме компютри тук.
- Нали това е интернет кафето?
- Да. Какво ще пиете?
Та се разговорихме .. и какво се оказа:
- това не е просто кафе, а верига! (видях я, във верига подредени бяха :-)
- интернет кафе е, защото така се казва; ходили с мъжа й в София и видели на много места интернет кафета и решили така да си кръстят тяхното; какво е интернет не знаят, но кафе могат да направят."
Е така го разбират хората това интернета!
Но се замислих .. тази здрава селска жена е разбрала това, което много "маркетолози" твърдят: важен е брандът, брандът продава, направете бранд. Интернет кафе - това е бранд, не е услуга и не е преживяване и полза за клиента. Това са думи, фасада.
Жестока метафора. За цялото ни общество:
- Какво ще кажете за бранда "съдебна система"? Носи си ли ред и справедливост за всички или е просто фасада за уреждане на сметки?
- Брандът "свободна журналистика"? Свободна? От скрупули? От професионализъм? От знания, чест и задължение към обществото?
- Брандът "президент"? Има ли нещо освен бранд тук? (И неуспешния бранд "вицепрезидент")
- Брандът "свободни избори"? 15% купен и 80% излъган вот?
- Брандът "конституция"? Защита на правата? Рационална организация на държавата?
Няма край списъкът.
Все нещо сме видели по света, донесли като бранд, но не и като същност .. но брандовете са силни .. вървят на пазара .. все още ..
Абонамент за:
Коментари за публикацията (Atom)
Няма коментари:
Публикуване на коментар