29 октомври 2012 г.

Консерватори сме, ама все не дотам


Уважаеми професор Дайнов,

Използвам случая да ви благодаря за прекрасния текст в Дневник. Аз също се бях притеснил, че олевявам, та дозата спокойствие, че след раждането на дъщеря ми просто от либерал съм станал консерватор, ми дойде добре.

Каква беше изненадата ми да забележа, че вчера сте присъствали на демонстрация в защита на Боян Максимов. Боян направил снимки на спящи полицаи и те, за да му отмъстят, започнали да го тормозят. Като най-виден протестиращ вие споделяте: "Искам да има институции и върховенство на закона ... да не ме тормозят. Искам и да не привикват нито мен, нито мои приятели да пишем показания в полицията". И аз така. Но на този протест никога не бих отишъл.

Бих искал заедно да погледнем 3 ключови тези на протеста:

  1. Боян Максимов има проблеми с полицията след като е снимал спящи полицаи.
  2. Боян Максимов е имал проблеми с правосъдието, но сега се е поправил.
  3. Боян Максимов е обект на незаконен полицейски тормоз.
Нека погледнем фактите: Боян Максимов е престъпник. Той няма проблеми с полицията, откакто е снимал спящи полицаи, а поне от 5 години насам.


"Бил съм наркоман" - звучи трогателно, нали? Млад човек, заложен с 2 цигари марихуана, осъден.. такива мисли ли нахлуват у вас? И у мен, докато не разбрах, че Боян е бил заловен с 1 килограм амфетамини. 1 килограм (!), малко трева и хероин.

Той не е бил "просто" наркоман, нито дори квартален дилър.

Той е един от наркопласьорите, които активно използват медиите, за да чистят имидж. Спомнете си интервютата на Карбовски с Очите, на Лора Крумова с Баретата и на Любен Дилов с Ламята. Сега имаме Боян.

И четиримата - речовити и интересни. Рейтингови. Умеят да омайват, когато удобните журналисти им подават удобни въпроси.

И така Боян е престъпник, но се е поправил. Дали?

Нека се върнем в м.юни, когато започва тормоза. Боян има проблем със съседи: "Направих им забележка за силната музика, те ми казаха да сляза долу да се разберем... Максимов слязъл".

Как разбирате това "долу да се разберем", професор Дайнов? И това "слязъл"?

Наскоро излезлият от затвора, но поправил се Боян е поканен на бой и той откликва на момента. Така ли прави с шумните съседи? Бие се?

Спестявам ви разказа нататък - расистките квалификации ще намерите сам. Но за мен остава образът на Боян: престъпник, побойник и расист.

Не е точно типа на Сахаров и Илия Минев, нали?

Но нека продължим към 3-тата теза: Боян е престъпник, побойник и расист, но е обект на незаконен полицейски тормоз.

Какви са фактите?
  • Боян е задържан за буйство. Този същият Боян дето скача на бой за силна музика. Странно, нали?
  • Боян има акт, че не си е носил личната карта. Съсед го е защитил пред полицията. Анонимен. Никой не е интервюирал смелия гражданин.
  • Боян има акт от пътно нарушение. Той и неговите приятели били държани 40 минути да седят прави (цитат). 40 минути! Прави или седнали? Няма значение, уникален тормоз.
  • Боян за малко да изпусне среща с приятелка (потресаващо!) Приятелката е питана как се казва, къде живее и "дори на кой етаж". Полицията иска да знае с кого говори, нечувано!
  • Боян получава покана от полицията, в която го молят да се яви. Публиката е възмутена, че не е пратена.. призовка и че Боян не е бил.. заставен да отиде в РПУ-то. 
Тук почвам да се обърквам. Излиза, че публиката иска Боян да бъде тормозен, тя е възмутена от учтивото отношение на полицията. Смята, че единственият начин, по който трябва да комуникира полицията е чре призовки. В закона полицията нямало право да те покани.

Има ли тормоз над Боян?

Щом се чувства така, вероятно има. Но не виждам нищо незаконно полицията да проверява редовно един престъпник, побойник и расист. Иначе трябва да спретнем протест в защита на Ал Капоне, жертва на данъчен тормоз.

Мисля, че консерваторите трябва да настояваме за ефективна и силна полиция - каквато нямаме.


Но Боян Максимов не е знаме, под което ще застана.

Няма коментари:

Публикуване на коментар